Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 
עוד 5 ימים לשביתת הסגל הזוטר

לחברים שלום, 

סיום העסקה – וקרן הפנסיה

עם תום העסקתכם מפסיקה האוניברסיטה את ההפקדות לקרן הפנסיה שלכם. במקרה כזה חובה לקיים פגישה עם נציג קרן הפנסיה לצורך שמירת ההנחה בדמי הניהול ובמיוחד לצורך שמירה על רצף הזכויות (הפנייה לטופס לתיאום פגישה בהמשך החוזר).

הפסקת ההפקדות בקרן פנסיה לפרק זמן העולה על 5 חודשים מבטלת את ביטוח החיים וביטוח אובדן כושר העבודה שנצברו. מומלץ שלא לאבד זכויות ביטוחיות אלה בכלל ובפרט אם מצבכם הרפואי אינו תקין.
לו היה ממשיך העובד לשלם עבור הביטוחים (בעצמו או דרך מקום עבודה חדש), לא היה נדרש למילוי הצהרה רפואית או לצבירת תקופת האכשרה מחדש.

כדי להימנע ממצב זה עובד אשר אינו מתחיל לעבוד במקום חדש לאחר שהסתיימה העסקתו באוניברסיטה, יכול להמשיך בתשלום עצמאי רק עבור הביטוחים (ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר העבודה) ו/או להפקיד סכום מינימאלי גם לחלק החיסכון הפנסיוני. כך, אם טרם מצאתם מעסיק חדש, תוכלו להמשיך את ההפקדות בעצמכם וכך לשמר גם את הביטוחים וגם את תנאי החיסכון הפנסיוני.

כמו כן, להזכירכם כי הסכם הפנסיה הקולקטיבי שבו זכיתם כחברי ארגון הסגל האקדמי הזוטר הנו בדמי ניהול נמוכים במידה ניכרת ממה שיצליח להשיג לקוח פרטי וכי הנכם זכאים להמשיך וליהנות מהתנאים המועדפים באופן אישי גם לאחר סיום העסקתכם באוניברסיטה. אם אינכם צופים שהעסקתכם העתידית תהיה בלעדית במסגרת ועדי עובדים גדולים או תאגידים המציעים הסדרים עם הנחות דומות, נציע כי תשקלו לנצל את זכותכם להמשיך את ההסדרים כך שההנחות יוקנו לכם באופן אישי.

אם ברצונכם לתאם פגישה עם נציג קרן מקפת בנושא תוכלו לעשות זאת דרך הטופס כאן בתחתית העמוד. יש לסמן בטופס את משבצת "שמירת זכויות עם סיום העסקה".

נקודות זיכוי מס להורים

החל מתאריך 1.1.12 זכאים אבות לילדים עד גיל 3 וכן אמהות לילדים עד גיל 5 לנקודות זיכוי מס. אנא וודאו כי באגף משאבי-אנוש באוניברסיטה מעודכנים פרטי הילדים שלכם (בדרך כלל, עם הקבלה לעבודה מדווח כל עובד/ת על ילדיו, אך אם נולדו לכם ילדים בשנים שחלפו מאז יש לעדכן את משאבי אנוש כדי שתוכלו ליהנות מהטבת המס שלה אתם זכאים במלואה). את פרטיכם האישיים תוכלו לעדכן כאן (בחרו ביישומי סגל-פורטל, ושם בטפסים ודיווחים, טופס חדש, בקשה לעדכון פרטים אישיים). לתמיכה טכנית אפשר לפנות לנועה סלמני 04-8240596.

שולחן עגול על מצבן של עובדות קבלן

לרגל יום האישה 2012 מקיימת תנועת נשים דמוקרטיות (תנד"י) שולחן עגול בנושא עובדות קבלן בישראל. בדיון ישתתפו הד"ר אורלי בנימין, מרצה בכירה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן, עו"ד סמר קודחא מארגון המשפטניות איתך – מעכי ואיריס בר - אנתרופולוגית ומנהלת "קו לעובד" חיפה.

האירוע יתקיים במועדון אחווה, שד' בן גוריון 39 חיפה, ביום שני, 5 במארס בין השעות 18:00 – 20:00. הדיון פתוח לקהל והוא ללא תשלום.

פרטים נוספים בטל' 050-5200791.

בברכה,
ועד הארגון