Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

לחברים שלום,

שביתת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות

עם פתיחת סמסטר ב' מחר (רביעי 7.3.12) מצטרפים חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה לשביתת הסגל הזוטר שהחלה ביום ראשון השבוע, עם פתיחת סמסטר ב' באוניברסיטאות תל אביב, העברית ובר אילן. ביום ראשון הבא יצטרפו לשביתה גם אוניברסיטת בן-גוריון והטכניון עם פתיחת הסמסטר במוסדות אלה.

מי שובת?

השביתה כוללת עמיתי הוראה, מורים מן החוץ, עוזרי הוראה ותלמידי מחקר המועסקים בהוראה, מתגברים, מדריכי שדה ומורים בחוזה מיוחד ביחידה לשפות. השביתה כוללת תוכניות רגילות, וכאלה שבתקציבים מותנים וסגורים (תוכניות חוץ תקציביות).

מה כוללת השביתה?

השביתה כוללת את כל המטלות שלכם: הוראה, הדרכה, תרגול, מעבדות, מענה לסטודנטים במייל, שעות קבלה, הגעה לבחינות ובדיקת עבודות, תרגילים ומבחנים (גם אם מדובר במועדי ב' של סמסטר א').

אני מלמד מחוץ לקמפוס בחיפה, האם גם אני שובת?

כן. השביתה כוללת את כל מי ששייך לסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה, גם אם עבודתו מבוצעת מחוץ לקמפוס (למשל: תוכניות לימודים בנצרת, בית שאן, בני ברק, צפת, קריית שמונה, טבריה ועוד).

מדוע אנחנו שובתים?

המשא ומתן על הסכם שכר חדש התפוצץ כאשר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) חזר בו מההסכמות הכתובות והחתומות אשר הובילו להשהיית הצעדים הארגוניים שבהם נקטנו בסמסטר שעבר.

עד מתי נשבות?

השביתה מתחדשת ללא הגבלת זמן, ותמשך עד אשר נגיע להסכם שכר קיבוצי. 

ואם ממזכירות החוג שואלים אותי אם אני שובת, מבקשים שאגיע באופן מיוחד או מודיעים לי שהחוג שלי הוא "חריג" ואסור לי לשבות?

נציע כי תשיבו לפניות אלה שכחברי הסגל האקדמי הזוטר אתם פועלים לפי הנחיות הארגון שלכם שהכריז על שביתה חוקית במסגרת הכרזה על סכסוך עבודה. תוכלו להפנות את המזכירויות אלינו בטלפון (04-8240575) או במייל (jstaff@univ.haifa.ac.il) בכל שאלה.

אני יכול להודיע לסטודנטים שלי שהשיעור מבוטל בשל השביתה?

כן, אפילו רצוי. נמליץ כי תעדכנו את הסטודנטים שלכם מראש במייל. ליצירת קשר עם הסטודנטים שלכם אפשר להיעזר במערכת ה"הי-לורן" (להיכנס לקורס הרלוונטי ובעזרת ה"אלפון" לפנות במייל לכל הסטודנטים הרשומים בקורס).

האם ינכו לי שכר?

ישנה אפשרות שינכו משכרנו בגין ימי השביתה. גם אם יהיו ניכויי שכר הם יוחזרו עם החתימה על הסכם השכר, כשם שנעשה בכל הפעמים הקודמות. חשוב: אין לבצע השלמת שיעורים ללא תיאום תחילה עם ועד הארגון.

אנא שימו לב כי ישנה דיסאינפורמציה שמופצת לעיתים אף ללא כוונה רעה מצד החוגים. למידע, עדכונים ושאלות על השביתה פנו אלינו.

השביתה שלנו היא למען כל אחת ואחד מאיתנו, אנו שובתים למען שיפור תנאי ההעסקה והשכר של כולנו ולמען ביטחון תעסוקתי לכולנו. עד כה, ההיענות לשביתה מצוינת בכל האוניברסיטאות שכבר פתחו בשביתה ואנו מבקשים לחזק אתכם, עם כל הקושי שבשביתה, לקיים אותה במלואה עד אשר תשיג את מטרותיה.

להצטרפות לצוותי המאבק יש לפנות למשרד הארגון. תוכלו לעיין בכל הפרסומים שהופיעו בתקשורת על שביתת הסגל האקדמי הזוטר ולקבל עדכונים שוטפים בעמוד הפייסבוק של המאבק.

בהצלחה לכולנו במאבק המשותף,

ועד ארגון הסגל האקדמי הזוטר