דירוג משתמשים: 5 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar active
 

לחברים שלום,

ברצוננו לידע את חברי הארגון שהועסקו עד לחודש אוקטובר 2012 כעוזרי מחקר בשכר שעתי על שורה של תביעות להפרשי שכר שהוגשו כנגד אוניברסיטת חיפה. במרכז התביעות עומדת הדרישה לתשלום שכר כפי שהיה קבוע בהסכמי השכר הקיבוציים ולא כפי ששילמה האוניברסיטה בפועל.

סכום ההפרש בין העסקה בשכר לפי שעות לבין העסקה במינוי משתנה ממקרה למקרה בהתאם לערך השכר השעתי שקיבל עוזר המחקר וכמובן בהתאם לסך כל השעות שעבד. במרבית המקרים השכר לפי ההסכם הקיבוצי היה כפול ממה ששילמה האוניברסיטה בפועל.

תביעתו של עוזר מחקר, מר ניקולאי טבך
בית הדין לעבודה קבע כי אוניברסיטת חיפה פעלה בניגוד להסכם השכר הקיבוצי שהיה נהוג עד לשנת 2012 והעסיקה את מר ניקולאי טבך בשכר שעתי ולא בכתב מינוי כפי שהיה עליה להעסיק עוזרי מחקר. אוניברסיטת חיפה ערערה על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה וערעורה נדחה (לפסק הדין, לפסק הדין בערעור). בסיכומו של דבר זכה ניקולאי להפרשי שכר בסך 127,000 ₪.

תביעתם של 14 עוזרי מחקר נוספים 
האוניברסיטה נמנעה מליישם את פסק הדין בעניינו של מר טבך ביחס לשאר עוזרי המחקר שהעסיקה, ו-14 עוזרי מחקר נוספים הגישו תביעה, באמצעות משרד עורכי דין נידם-מזרחי בסכום כולל של כ-600,000 ₪. התביעה מתבררת בימים אלה בבית הדין לעבודה (לכתב התביעה).

תביעה ייצוגית בסכום של 86 מיליון ₪ 
התובעת, עוזרת מחקר לשעבר באוניברסיטת חיפה, פנתה לבית הדין לעבודה באמצעות העו"ד גל גורודיסקי בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שבה ייקבע כי על האוניברסיטה לשלם לתובעת ולכל עוזרי המחקר שהועסקו בין השנים 2008-2012, את הפרשי השכר והתנאים הנלווים שלהם הם זכאים (לכתב התביעה, לכתבה שהתפרסמה בדה-מארקר).

סכסוך קיבוצי שהגיש הארגון לבית הדין לעבודה
בעקבות הגשת התובענה הייצוגית הגיש הארגון גם כן דרך העו"ד גל גורודיסקי בקשה לבית הדין לעבודה להורות לאוניברסיטה לשלם הפרשי שכר, הפרשי תנאים נלווים והפרשי פיצויי פיטורין לכל עוזרי המחקר שהועסקו באוניברסיטה מאפריל 2008 ועד יוני 2012 (לבקשה).

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

בברכה,
ועד הארגון