Star inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactiveStar inactive
 

חברות וחברי הארגון שלום,

אי אפשר להפריד בין משמעותו הייחודית של יום הנשים, החוגג את עצמאות של נשים על חייהן, לבין הבחירה והמשמעות מאחורי ארגון של עובדות.

אחד הנדבכים המרכזיים של האפליה שחוות נשים בחייהן הוא במישור התעסוקתי. גם היום נשים מקבלות פחות שכר על אותה העבודה, נתקלות בחסמים בקבלה לעבודה, ובקידום בסולם הדרגות מעצם היותן נשים, נפגעות ביתר שאת מחוסר האיזון בין פנאי ועבודה שקיים בשוק העבודה המודרני, ומהעובדה כי מקצועות בהן קיים רוב נשי מאופיינים גם היום בשכר נמוך ולעיתים בסטיגמה חברתית שלילית.

בזכות מאבק עיקש, מתמיד ונחוש, של כולנו יחד, אנחנו זוכות מדי שנה להישגים ונצחונות המצמצמים את הפערים ומתקנים את העיוותים הללו, לאט אבל בטוח, מיום אישה אחד לאחר.

אני מזמינה את כולנו לזכור ביום האישה הזה את הדרך הארוכה שעשו עבורנו נשים אחרות לאורך ההיסטוריה. אני מזמינה אתכן לזכור את העובדה שזכויות נשים בשוק העבודה מעולם לא ''ניתנו'', אלא תמיד הושגו במאבק עיקש, נחוש ובעיקר- משותף.

את הדרך הארוכה עד לשוויון מלא, עלינו להמשיך ולעבור יחד, ככוח מאורגן. רק יחד אנחנו מסוגלות לפתוח דלתות נוספות עבורנו ולנשים אחרות, להיאבק על שוויון מלא ואמיתי, ולנצח.

 

יום נשים שמח!

בסולידריות,

עופרי פרץ

מנהלת קשרי חברים